مقاله درمورد پايگاه داده چيست؟

دسته بندي : مقاله » علوم کامپیوتر
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پايگاه داده چيست‏؟
‏پايگاه داده ، مجموعه‏‌‏اي ‏از اقلام اطلاعاتي ساخت يافته است از آنجا كه آرايش داده‏‌‏ها قابل پيش‏‌‏بيني ‏است،مي‏‌‏توانيد اقلام را دستكاري كنيد، تا اطلاعات مفيدي به دست آوريد اساسي‏‌‏ترين مؤلفه پايگاه دادۀ Access‏ ، جدول است كه در آن اطلاعات را به صورت سطرها و ستونهاي مرتب، در آورده‏‌‏اند.
‏پايگاه دادۀ اكسس، علاوه بر جدول، ممكن است پرس‏‌‏وجو ، فرمها، گزارشها، صفحات دستيابي داده‏‌‏اي (براي مرور وب)‏ و مؤلفه‏‌‏هاي ديگر نيز داشته باشد، كه تمامي آنها به شما امكان مي دهند كه اطلاعات درون پايگاه داده‏‌‏تان را با روشهاي گوناگون مرور و دستكاري كنيد.
‏مديريت فايلها:
‏براي چاپ، حذف، نامگذاري، يا انتقال پايگاه داده‏‌‏اي از كادر گفتگوي اكسس ، نام فايل آن را در كادر open‏ انتخاب كرده و فرماني را نيز از منوي Shortchut‏ انتخاب كنيد.
‏پايگاههاي دادۀ آماده:
‏اكسسف شامل چندين پايگاه دادۀ نمونه است، كه مي تواند طرح ايجاد پايگاه دادۀ ويژه‏‌‏اي را براي شما ارائه دهد براي استفاده از پايگاه دادۀ نمونه Access dutabese wizard‏ ، pages‏ ، و گزينۀ projects‏ را در كادر گفتگوي مايكروسافت اكسس فعال كرده، ok‏ يا دكمۀ new‏ را فشار دهيد سپس بر روي نوار database‏ از كادر گفتگوي new‏ ، پايگاه دادۀ مورد نظر را با فشار بر دكمۀ ماوس انتخاب كنيد تا اكسس، شما را در جريان ساختار آن قرار دهد.
‏ذخيره سازي در جايي ديگر:
‏براي ذخيرۀ فايلي در پوشه‏‌‏اي خارج از پوشۀ My document‏ ، راعلامت سمت راست كادر Save in‏ را فشار داده و از فهرستي استفاده كنيد كه براي يافتن پوشۀ مورد نظر باز شده است بر روي پوشۀ مورد نظر ، دكمۀ ماوس را دو بار فشار دهيد تا‏‌‏ آن را باز كنيد، سپس create‏ را فعال سازيد از تصاوير روي ‏نوار ميانبرها نيز مي توانيد استفاده كنيد ، تا به پوشه‏‌‏هاي مورد نظر خود دسترسي داشته باشيد‏.
‏جدولهاي تجاري و شخصي آماده:
‏در اولين كادر گفتگوي Table wizard‏، مي‏‌‏توان از جدولهاي تجاري و شخصي نمونه استفاده كرد. به طور پيش فرض ، جدولهاي تجاري فهرست مي‏‌‏شوند. اگر گزينۀ personal‏ را انتخاب كنيد، اكسس فهرستي از جدولهاي نمونه را كه مي‏‌‏توانيد براي استفاده شخصي ايجاد كنيد ، نشان مي‏‌‏دهد.
‏تنظيم كليد اوليۀ مخصوص:
‏كليد اوليه: فيلدي است كه ركوردي را از ركورد ديگر تشخيص مي‏‌‏دهد وقتي امكان مي‏‌‏دهيد كه اكسس كليد اوليه را ايجاد كند، اكسس اولين فيلد جدول را به عنوان كليد او‏ليه در نظر گرفته و آن را به فيلد Auto‏ نامبر تبديل مي كند سپس براي هر ركورد جديد، يك عدد متوالي به عنوان مقدار فيلد اوليه مذكور وارد مي

 
دسته بندی: مقاله » علوم کامپیوتر

تعداد مشاهده: 2691 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .zip

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:20 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل